RIP Loffe 22/12-09



Igår fick vår älskade lille Loffe somna in på djursjukhuset i Lund.

Benen bar inte honom när jag kom hem utan jag möttes av en riktigt
dålig liten stackars vovve!

Jag fick Loffe när han var 8 veckor gammal och han blev 10 år den 5/12 i år.
Det har varit en alldeles underbar hund med en väldigt speciell personlighet!

Framåt våren 2008 fick Loffe urinsten och gick igenom en stor operation som en månad senare
blev till en andra operation då man sjukhuset upptäckte en tandsjukdom då många av hans tänder var tvugna att plockas ut.

Loffe tillfrisknade raskt men det blev en lite tröttare och äldre hund efter dessa operationer...

Hans syresättning var låg igår när vi kom in till Lund och veterinären förklarade att de kunde få honom att klara sig några dagar till genom dropp och syrgas...
De kunde även röntga honom för att få ett svar på vad det var men veterinären var övertygad om att det antingen var en cancersjukdom eller hjärtsvikt, då var valet inte så svårt längre...
Vi lät honom slippa alla undersökningar och livsuppehållande som ändå bara skulle vara i några dagar och han fick en spruta för att somna in för gott...

Ååh, så tomt det är idag i vårt hus...

Vila i frid min lille älskade Loffe <3
Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta!!!

Kommentarer
Postat av: Birgitta Regander

Kommer ihåg när vi var hos er o Loffe var så pytteliten att han inte orkade klättra över min tjocka mage när jag väntade Linus!!!

Han har det bättre nu i fina vovve Nangijala!!

KRAM PÅ ER!

Birgitta

Micke hälsar!

2009-12-23 @ 15:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0